Lättläst

Gågatan Växjö 
Växjö kommun sköter barnomsorgen, 
skolorna och vården till de äldre.
 
Kommunen ser också till att gator och
parker är rena och att bilarna kan parkera.
 
I Växjö kommun bor 83 tusen personer.
Kommunen är indelad i olika förvaltningar.
De sköter det mesta åt dem som bor i
Växjö kommun.

Kontakta oss

 
Öppettider
Måndag - torsdag kl. 07.30-16.30

Fredagar är det öppet kl. 07.30-15.30
 
Adress
Växjö kommun, Box 1222, 351 12 Växjö
Telefon 0470-410 00 (växel)
symbol e-postE-post Detta är en e-postadress

Allmänna handlingar skickas till
symbol e-postDetta är en e-postadress

 

Vad tycker du?

Vi vill veta vad du tycker om den här webbplatsen.
Vad är bra och vad är dåligt?
 
Du kan skicka ett meddelande
till oss genom att klicka på Detta är en e-postadress.