Grundskola

Barn som är 6 år gamla får gå i förskoleklass.

Det är föräldrarna som bestämmer
om barnen ska gå i förskoleklass eller inte.

I förskoleklass kan barn lära sig läsa och skriva.
Barnen får också leka med nya kompisar.

Barn som är 7 år gamla
går i grundskolans första klass.

I Sverige går barn i grundskolan
tills de fyller 16 år.

Alla barn som bor i Sverige 
måste gå i grundskolan.
Det är för att barnen ska lära sig att läsa och skriva.  

Om du vill veta mer kan du kontakta utbildningsförvaltningen.

Kontakta oss

Telefon 0470-410 00
E-post info@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 3 november 2017
Lättläst