Gymnasieskola

Efter grundskolan kan du läsa på gymnasieskolan.

Det finns gymnasieskolor som kommunen sköter.

Det finns också gymnasieskolor
som kommunen inte sköter.
De skolorna kallas friskolor.

På gymnasiet väljer eleverna ett program
som de vill läsa.

Det finns 11 gymnasieskolor i Växjö.

Växjö kommun sköter 3 gymnasieskolor.
8 gymnasieskolor är friskolor.

På gymnasieskolorna
finns många olika program.

Elever som bor långt från sin skola
kan få åka buss till skolan.
Det kallas för elevresor.

Kontakta oss 

Telefon 0470-410 00

Skriv ut
Senast uppdaterad: 26 juli 2017
Lättläst