Vatten

Rent vatten är livsviktigt.

I Växjö kommun har vi friskt och rent vatten.

Vattnet får inte bli smutsigt.
Därför kontrollerar kommunen
vattnet ofta.

Om du bor i villa betalar du
för vattnet du använder.
I din bostad finns en mätare
som mäter hur mycket vatten du använder.

Du får en faktura från kommunen
på hur mycket vatten du har använt.

Om du bor i lägenhet
ingår oftast vattnet i hyran. 
Om det inte ingår
får du en faktura på kostnaden för vattnet.

Vatten på landet

Du som bor på landet och har egen vattenbrunn
betalar ingen avgift till kommunen.

Om du  har egen vattenbrunn och får problem med brunnen
kontakta miljö- och hälsoskyddskontoret på Växjö kommun.

Kontakt

Telefon 0470-410 00

E-post info@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 26 juli 2017
Lättläst