Starta företag

I Växjö kommun finns det många företag. Många företag är små. De små företagen har inte så många anställda.

En del företag är medelstora

De har fler anställda.

Lokaler

Om du har ett företag
kan du hyra lokaler i Växjö.

Det finns lokaler som privatpersoner äger
och det finns lokaler som kommunen äger.

Företagslots

På kommunen finns företagslotsar.
Företagslotsar är personer som ser till
att du får svar på dina frågor om hur du startar ett företag.

Företagslotsar svarar även på frågor åt dig
som redan har ett företag.

Företagslotsen hjälper dig
om du vill hyra lokaler till ditt företag.

Om du vill bygga en ny byggnad till ditt företag
kan företagsloten hjälpa till att hitta mark att bygga på.

Kontakta

Telefon 0470-410 00

E-post naringslivskontoret@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 5 september 2017
Lättläst