Föreningar

Det finns många olika föreningar i Växjö.

En del föreningar sysslar med idrott 

andra föreningar med natur eller kultur.

Föreningarna ordnar aktiviteter
för sina medlemmar.

Föreningarna är viktiga för de som bor i kommunen.
Föreningarna får bidrag från kommunen.

Bidrag till föreningar

Föreningar som ordnar aktiviteter
för barn och unga kan söka bidrag.

Föreningar som äger sina hus, fotbollsplaner
eller hockeybanor kan få bidrag för att sköta om dem. 

Vill du veta mer ring oss.

Kontakt

Telefon till föreningsservice 0470-410 00

Bidrag till kulturverksamhet

Växjö kommun kan betala ut
bidrag till kulturverksamhet. 

Vill du veta mer ring oss.

Kontakt

Telefon 0470-410 00

Lotterier

Föreningar som vill ordna med
lotterier måste ha tillstånd.

Tillstånd söker du hos
kultur- och fritidsförvaltningen.

Vill du veta mer ring oss.

Kontakt

Telefon 0470-410 00

Relaterade länkar

Skriv ut
Senast uppdaterad: 7 september 2017
Lättläst