Mötesplatser

Mötesplats Norra Esplanaden 37

Mötesplats Norra Esplanaden 37
är för dig som är 21 år och äldre.

Du kan komma hit
för att träffa kompisar.

Vi har information
om vad som händer i Växjö
och vad du kan göra på fritiden.

Vi planerar för er
som vill göra något tillsammans.
Vi gör en månadsplanering.

Vi hjälps åt med servering i cafeterian.

Möteplatsen är öppen 
torsdagar klockan 18.00 till 20.00
och lördagar klockan 18.00 till 21.00.

Fritidsgården Furutå

Fritidsgården Furutå
är för ungdomar
med särskilda behov.

Du som är 13 år och äldre
får komma hit.
Här kan du träffa kompisar 
spela spel, ta en fika
och hitta på något roligt.

På gården arbetar 2 fritidsledare.
Du är välkommen
att besöka oss.

Fritidsgården är stängd för denna terminen.
Fritidsgården öppnar igen vecka 34.

Musikcafé Hovslund

Vi har musikkvällar
på Hovslund.

Vi lyssnar på musikunderhållning.
Vi fikar 
och pratar med varandra.

Du kan träffa nya
och gamla vänner.

Vi vill att ni som kommer
från gruppbostäderna
sätter er vid olika bord.
Då kan alla
få möjlighet
att lära känna nya personer.

Musikcafét kostar 70 kronor. 
Du får fika.

Om du har några frågor om mötesplatserna
kan du ringa kommunen.

Telefonnummer till oss

Du kan ringa oss
på telefonnummer 0470-410 00

E-post till oss

Du kan mejla oss
på e-postadress info@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 19 februari 2018
Lättläst