Konsumentvägledning

Du som är invånare i Växjö kommun har möjlighet att vända dig till Konsumentverkets rikstäckande vägledning Hallå Konsument om du behöver rådgivning i konsumentfrågor.

Hallå Konsument svarar på frågor om köp av varor, tjänster, avtal, reklamationer och annat som du som konsument behöver hjälp med.

Du når Hallå Konsument via telefon 0771-52 55 25, e-post, chatt och Facebook. Tjänsten är kostnadsfri. Besök Hallå Konsuments webbplatslänk till annan webbplats för mer information.

Viss enklare konsumentrådgivning kan ges av kommunens kontaktcenter, telefon 0470-410 00 eller av Medborgarkontoret på Hjalmar Petris väg 2.

Många svar på dina konsumentfrågor kan du läsa dig till på följande webbsidor

Har du frågor som gäller bank, el, försäkring, tele, TV, internet kan du ringa till följande expertbyråer för att få opartisk och kostnadsfri rådgivning. Resp expertbyrå har också en informativ webbplats.

Konsumenternas vägledning om bank och försäkring

Telefon: 0200-22 58 00
Telefontid: Klockan 09.00-12.00
Webbplats: www.konsumenternas.selänk till annan webbplats

Konsumenternas energimarknadsbyrå

Telefon: 08-522 789 50
Telefontid: Klockan 09.00-12.00
Webbplats: www.konsumenternas.selänk till annan webbplats

Telekområdgivarna

Telefon: 08-522 767 00
Telefontid: Klockan 09.00-12.00
Webbplats: www.konsumenternas.selänk till annan webbplats

Telefonförsäljare

Vill du slippa bli uppringd av telefonförsäljare kan du anmäla dig till NIX-registret genom att ringa 020-27 70 00

Kontakt

Skriv ut
Senast uppdaterad: 9 oktober 2017
Stöd och omsorg