Eldningsförbud i Växjö kommun

Länsstyrelsen har beslutat om eldningsförbud i Kronobergs län. Det råder extremt hög brandrisk i skog och mark.

Stäng meddelande

Vatten

I Växjö kommun har vi friskt och rent vatten.
Vattnet får inte bli smutsigt.
För att inte vattnet ska bli smutsigt
kontrollerar kommunen ofta vattnet.

Om du bor i villa betalar du
för vattnet du använder.
I din bostad finns en mätare
som mäter hur mycket vatten du använder.

Du får en faktura från kommunen
på hur mycket vatten du har använt.

Om du bor i lägenhet
ingår oftast vattnet i hyran. 
Om vattnet inte ingår i hyran
får du en faktura på kostnaden för vattnet.

Du som bor på landet
och har egen vattenbrunn
betalar ingen avgift till kommunen.
Om du  har egen vattenbrunn 
och får problem med brunnen
kan du kontakta
miljö- och hälsoskyddskontoret på Växjö kommun.

Telefonnummer till oss

Du kan ringa oss
på telefonnummer 0470-410 00

E-post till oss

Du kan mejla oss
på e-postadress info@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 10 januari 2018
Lättläst