Eldningsförbud i Växjö kommun

Länsstyrelsen har beslutat om eldningsförbud i Kronobergs län. Det råder extremt hög brandrisk i skog och mark.

Stäng meddelande

De som bestämmer i kommunen

Det är politikerna som bestämmer
i kommunen.
Men det är vi som bor i Växjö som väljer
vilka politiker vi ska ha.

Varje politiker tillhör ett parti.
Ett parti som får många röster
får bestämma mer.

För att ta bra beslut
måste politikerna diskutera med varandra.
Politikerna diskuterar också
med dem som jobbar på kommunen.

Besluten kan handla om
att bygga nya daghem,
Besluten kan också handla om vård för äldre männskor,
eller om gator och parker.

Politikerna i kommunen
har oftast vanliga jobb också.
Många politiker arbetar med politik
på sin fritid.

Om du har frågor till politikerna
kan du ringa till kommunen.

Telefonnummer till oss

Du kan ringa oss
på telefonnummer 0470-410 00

E-post till oss

Du kan mejla oss
på e-postadress info@vaxjo.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 10 januari 2018
Lättläst