Vad kostar förskola?
Kommunen räknar ut hur mycket det kostar att ha barnomsorg.
Kommunen ser hur mycket pengar
föräldrarna får i lön
och räknar sedan ut
vad barnomsorgen kostar.
Om barnet har varit sjuk
mer än 20 dagar
och inte varit på förskolan.
Då kan föräldrarna få tillbaka pengar.
Föräldrarna måste kontakta en läkare
som måste skriva att barnet har varit sjuk.
Ska ditt barn sluta i förskolan
måste du säga till en månad innan.
Om du vill veta mer om vad det kostar
kan du ringa till kommunen.
När du ringer är det viktigt
att du vet ditt barns personnummer.
Du kan ringa eller mejla till oss
Telefon: 0470-410 00
E-post: info@vaxjo.se
Senast uppdaterad: 10 mars 2023