I Växjö finns mycket roligt
och spännande att göra
på fritiden.
Vi har bibliotek, simhall, konsthall,
fritidsgårdar och mycket annat.
På biblioteket kan du låna böcker.
På biblioteket finns många böcker på lättläst svenska.
OMS-fritid ordnar aktiviteter för dig
som har en funktionsnedsättning.
På Kulturskolan kan du få spela och sjunga,
rita och måla, dansa eller spela teater.
Växjö kommun ska medverka till att minska
smittspridningen i samhället.
Därför har kommunen beslutat att ställa in flera evenemang.
På grund av Coronaviruset följande aktiviteter ställts in:
Alla musikcaféer på Kvarnhagskällaren
Följande studiecirklar/aktiviteter är inställda
Musik och rytmik
Luffagrupp
Massage
Gilla vatten
Vattengymnastik
Kreativa möten/syjunta
Söndags, musikunderhållning på Toftagården
Ingelstad, träffar med musikunderhållning
Är man osäker så hör av er till studieförbundet
eller föreningen för mer information.
Telefon: 0470-410 00
E-post: info@vaxjo.se