Elevhälsan
Det är viktigt att barn och ungdomar
trivs med sin skola och sina kompisar.
Det är viktigt att barn har en bra hälsa.
Därför finns det flera personer på skolorna
som jobbar för att barn
och ungdomar ska må bra.
Det finns skolsköterska, kurator,
specialpedagog och psykolog .
Tillsammans kallas de för elevhälsan.
Elevhälsan ger stöd till skolans barn och ungdomar.
Elevhälsan är också stöd för personalen som jobbar på skolan.
Alla som jobbar för elevhälsan har tystnadsplikt.
Tystnadsplikt betyder att
om ett barn går till elevhälsan för att få hjälp
så kan barnet lita på elevhälsan.
Elevhälsan berättar inte för någon
vad de har talat om.
För att träffa någon som jobbar för elevhälsan,
kontakta din grundskola eller gymnasieskola.
Du kan ringa eller mejla till oss

Telefon: 0470-410 00

E-post: info@vaxjo.se