Från och med den 7 april kommer den digitala ansökan för ekonomiskt bistånd att ändras och se annorlunda ut. Anledningen är att enheten för ekonomiskt bistånd byter verksamhetssystem. Under perioden 1-6 april är det inte möjligt att söka digitalt.
Den förändrade digitala ansökan ska användas för utbetalningar som sker i slutet av april. Ansökan kan precis som tidigare göras via dator, smartphone eller surfplatta när som helst under dygnet och du kan följa ditt ärende.
Detta är förändringarna i den nya digitala ansökan för dig som har ett pågående ärende om ekonomiskt bistånd
Under tiden som systemet byts ut kommer det inte att vara möjligt att skicka in ansökan digitalt. Det gäller under perioden 1-6 april. Om du inte kan vänta till den 7 april kan du ansöka via en pappersblankett som finns att hämta hos Växjö kommuns kontaktcenter på Norra Järnvägsgatan 7 i Växjö. Ta med legitimation.
När den nya digitala ansökan är färdig hittar du en länk till den samt manualer på olika språk på webbsidan som handlar om ekonomiskt bistånd.
Om du behöver hjälp med att komma igång med den förändrade digitala ansökan och medborgartjänster kan du ringa eller besöka oss från den 7 april.
Telefon 0470-410 00 (Växjö kommuns kontaktcenter)
Växjö kommuns kontaktcenter
Norra Järnvägsgatan 7 i Växjö
Öppettider: måndag-fredag, helgfri vardag, klockan 07.30-16.30
Hjalmar Petris väg 4 i Växjö
Öppettider: måndag, onsdag och torsdag klockan 09.00 - 16.00,
lunchstängt klockan 11.30-13.00
Tisdag, klockan 13.00 - 19.00
Fredag, klockan 09.00 - 13.00
Centrumgatan 4 (Träffpunkt Lammhult)
Öppettider: onsdag, klockan 13.00-19.00
Betlehemsvägen (biblioteket)
Öppettider: torsdag, klockan 14.00-19.00