Felanmäl och lämna synpunkter

Här hittar du e-tjänster för att felanmäla vattenläcka, stopp i avloppet, gatubelysning, matförgiftning, trafiksignaler eller andra fel. Du kan också lämna synpunkter, beröm och klagomål på kommunens verksamheter.

Ring oss vid brådskande fel - använd annars våra e-tjänster

Växjö kommuns kontaktcenter, telefon 0470-410 00 måndag - fredag, helgfri vardag, klockan 07.30-16.30.

Övrig tid ringer du SOS alarm, telefon 0470-75 29 10

Anmäl brister i tillgängligheten

Anmäl fel eller brister i tillgängligheten på platser i Växjö kommun. Du kan anmäla brister i tillgängligheten via e-tjänst eller genom att ringa Växjö kommuns kontaktcenter på 0470- 410 00.

I e-tjänsten kan du också lämna synpunkter och förslag på förbättringar för att öka tillgängligheten i den offentliga miljön.

Felanmäl gatubelysning

Vill du felanmäla trasig gatubelysning gör du det enklast genom att ringa till Bogfelts på telefon 08-732 57 13 (dygnet runt), per e-post felanmalan.syd@bogfelts.se eller genom Bogfeldts e-tjänst. Bogfelts sköter detta på uppdrag av Växjö kommun.

Om du har felanmält en trasig gatubelysning och upplever att felet inte har blivit åtgärdat kan du kontakta oss på info@vaxjo.se och be om återkoppling. Var noga med att uppge på vilken adress den trasiga belysningen är.

Felanmälan för kommunala idrottsanläggningar

Vill du felanmäla något som inte funkar på en kommunal idrottsanläggning (sporthall, arena, badplats, fotbollsplan, motionsspår)?
Logga in via länken och ange
Namn: förening
Lösenord: förening

Tänk på att vara tydlig med vad du felanmäler och på vilken anläggning

Felanmäl vattenläcka eller avloppsstopp

Har du råkat ut för en vattenläcka eller stopp i avloppet? Undersök först om problemet finns i din egen fastighet eller om det finns på det kommunala ledningsnätet.

Vattenläcka och avloppsstopp.

Felanmälan parkeringsautomat

Vid felanmälan av parkeringsautomat och akuta parkeringsfrågor ring telefon 0470-77 49 00 som är aktivt dygnet runt.

Felanmäl trafiksignaler

Vill du felanmäla trafiksignaler gör du det enklast genom att ringa till One Nordic på telefon 0729- 915 915 (klockan 07.30-16.30) eller per e-post till felanmalan.trafik@one-nordic.se. One Nordic sköter detta på uppdrag av Växjö kommun.

Utanför kontorstid kan du vända dig till journummer 0771-88 10 00 (One Assistans).

Felmeddelande i e-tjänster?

Om du får felmeddelande när du fyller i en e-tjänst, ber vi dig att försöka igen lite senare. Om du upplever att problemen fortsätter, hör av dig till Växjö kommuns kontaktcenter på telefon 0470-410 00 eller e-post info@vaxjo.se.

Tillgänglighet- felanmälan

Gatubelysning - felanmälan

Matförgiftning - anmälan

Hälsoskydd - anmälan om klagomål

Livsmedel - anmälan om klagomål

Miljöskydd - anmälan om klagomål

Övrigt - felanmälan

Lämna synpunkter, beröm och klagomål

Relaterade länkar

Senast uppdaterad: 16 januari 2024