Första “badtaget” för Växjös nya simhall

Idag tog vi nästa steg mot en ny framtida mötesplats för Växjöbor och besökare – en modern simhall med bästa förutsättningar för simkunskap, träning och motion under lång tid framöver.

Byggstarten firades med ett soligt event på Bäckaslövstomten tillsammans med politiker, entreprenörer och gäster. Moderator Fredrik Sandblad, förvaltningschef Kultur och fritid, intervjuade politikerna om visionerna för simhallsprojektet. Niclas Ramström, ombud för Växjö kommun, samt Olle Olsson, btr. affärschef Peab, berättade om arbetet som nu tar vid för att göra framtidens simhall till verklighet.

Dagens höjdpunkt var det kreativa ”första spadtaget” – när talare och simskolebarn fyllde poolen med vatten och badankor! En liten försmak på vad som ska komma.

Läs mer om projektet här

Första "badtag" för nya simhallen
Senast uppdaterad: 27 maj 2026