Mötesplatser

Det finns tre (3) ställen i Växjö
där du kan vara på din fritid
och träffa kompisar.

Du kan gå till:

  • Fritidsgården Hagavik
  • Fredagshäng på BG
  • Mötesplatsen 37an

När du kommer till oss
behöver du kunna vara här själv.
Om du behöver stöd
kan du ta med dig en förälder,
ledsagare eller stödperson.

Det är många besökare här.
Personalen behöver hjälpa alla.

Fritidsgården Hagavik
är för dig mellan 13 och 21
år med särskilda behov.
På Fritidsgården Hagavik
kan du träffa kompisar,
handla i kiosken, spela
spel eller bara hänga.

Öppet

Helgfria onsdagar 17.30 (halv sex) - 20.30 (halv nio).

Du kommer och går när du vill
under öppettiderna.

Adress

Björnvägen 15, Växjö

Välkommen till oss på
fritidsgården Hagavik!

En bild på mötesplatsen Hagaviks entré

Fredagshäng på BG
är för dig mellan 18 och 30 år. 
Träffa dina kompisar, spela spel, 
snacka lite, handla fika i kiosken
eller häng bara i en soffa. 

Öppet

Fredagar ojämna veckor
17.30 (halv sex) - 20.30 (halv nio).

Du kommer och går när du vill
under öppettiderna.

Adress

Liedbergsgatan 14, Växjö.

En bild på ingången till mötesplatsen BG

Mötesplatsen 37an
är för dig som är 21 år och äldre.
Du kan komma hit för 
att träffa kompisar och ta en fika.
Du kan få veta vad som händer i Växjö just nu. 

Vi gör en månadsplanering.

Öppet

Lördagar 18.00 (sex) - 21.00 (nio).

Adress

Västra Esplananden 37, Växjö

En bild på ingången på mötesplatsen 37an
Senast uppdaterad: 11 mars 2026